Temel LOL Bilgileri 1 - Rünler (Part 1)

0 Replies, 522 Views

Merhaba arkadaşlar,

Serimizin ikinci kısmında, elimden geldiği dilimin döndüğü kadarıyla "Rün"lerden bahsedeceğim. Dilimin döndüğü kadarıyla diyorum, çünkü ne yazık ki Rünlerin Türkçe isimlerini öğrenmekle henüz uğraşmadım. Yazının geri kalanı için referansımız şöyle olsun:

Quint: Büyük Rünler (30. seviyede 3 tane kullanabildiğiniz)
Mark: Kırmızılar
Seals: Sarılar
Glyphs: Maviler

Yazıyı yazarken sadece 30. seviyeyi düşünerek yazıyorum. Eğer 30 değilseniz, ilgili rünlerin 1. seviyelerinden başka birşeye IP harcamamanızı şiddetle tavsiye ederim. Çünkü aradaki rünlerin hiçbirini 30 olduktan sonra kullanmak kesinlikle istemeyeceksiniz.

Başlamadan söylemeliyim ki, bu yazdıklarım sadece beni bağlar. Genel olarak konu hakkındaki görüşlerimdir. Kesinlikle "bu sırlara erdim" gibi bir iddiam yoktur. Sadece az IP ile en çok karakteri etkin biçimde oynayabilmeyi düşünenler için hazırlanmış bir yol göstericidir. Benim hesabımda 20 rün sayfası ve yaklaşık 40-45 adet rün seti (Quintler için 3lü, diğerleri için 9lu şekilde) vardır.

Açıklamalarımı rün tiplerine göre yapacağım. Hangi rün tiplerinden hangilerinin genelde kullanıldığını ve işe yaradığını anlatmaya çalışacağım.

Quintler: Genel olarak Quintlerde "flat" dediğimiz "düz" seçenekleri kullanmak gerekiyor. Çünkü "per level" (seviye başına) seçeneklere göre daha uzun süre avantaj sağlıyorlar, ve bu avantaj oyunun önemli bir sürecinde sizin işinize yarıyor.

Genel olarak tercih edilen Quintler:

İşlevsel: +1.5% Hareket Hızı, +1 Altın / 10 sn.

Hareket Hızı Quintleri, özellikle Singed gibi, Amumu gibi hasar verebilmek için rakibinin üstünde koşuyor, etrafında dönüyor olması gereken şampiyonlar için çok uygundur. Diğer bazı şampiyonlarda da kovalama / kaçma (chasing / kiting) durumlarında çok işe yararlar. Ucu ucuna kaçırdığınız rakibe son bir kez daha vurmanızı sağlarlar, bu problemi sıkça yaşıyorsanız Hareket Hızı Quintlerini düşünün derim.

+1 Altın / 10 sn. rünleri, gank yapmak üzerine yoğunlaşan ormancılar ve bütün supportlar için en uygun seçeneklerdir. Bu rünlerle birlikte 1 veya 2 adet 5 altın / 10 sn. eşyası alırsanız, azıcık minyon kesmeyle bile altın kazancınızı çok iyi bir seviyede tutarsınız. Daha çok altın = daha iyi itemlar (eşyalar), daha iyi eşyalar = daha kolay kazanmak.

Fiziksel Saldırı: +3.33 Zırh Delme, +2.25 Saldırı Gücü

Fiziksel hasar vermek üzerine kurulu şampiyonlar için en iyi tercihlerdir. Bunların yanına duruma göre belki +1.86 Kritik ihtimalini koyabiliriz, ancak kullanmak gerekir diyemem açıkçası.

Zırh Delme: Bu rünleri değerli ve gerekli kılan, zırh delme değerinizin oyunun tamamında sizin verdiğiniz hasarı "oransal" olarak artırmasıdır. Oyun ilerledikçe ve sizin verdiğiniz hasar arttıkça, bu rünler de etkisini korumaya devam eder.

Saldırı Gücü: Oyun ilerledikçe etkisini kaybeder, ancak oyunun başında hem savaşlarda, hem de başarıyla son vuruş yapmada büyük etkisi vardır.

Mana: +37.5 Mana

Sadece Ryze için özel bir sayfanız varsa kullanın. Yoksa hiç gerek yok.

Can: +26 Can, +2.7 Can Yenilemesi / 5 sn.

+26 Can: Kolayca anlaşılacağı gibi, tank türü bir şampiyon oynuyorsanız tercih edebilirsiniz. Ancak Can, oyunda eşyalardan kazanması en kolay şeylerden biri olduğu için, ben tercih etmiyorum.

+2.7 Can Yenilemesi: Bu Quintlerin ne kadar işe yaradığını denemeden göremezsiniz. Size koridorda rakibinizle olan küçük çatışmalardan sonra geri dönüp can yenileme derdinden kurtarır. En bilinen örneği, SK Ocelote tarafından oynanan Kassadin'dir. Sadece üst veya orta koridora giden bazı şampiyonlar için uygun olduğunu düşünüyorum.

Savunma: +4.26 Zırh, +4 Büyü Direnci

+4.26 Zırh: Ormancı tanklarda işe yarayabilir. Ama ilk tercih değildir.

+4 Büyü Direnci: Orta veya üst koridorda, "burst" dediğimiz tür, hızlıca büyüleri kullanıp sizi "patlatabilen" şampiyonlara karşı kullanılabilir. Örneğin karşınızda Leblanc, Annie gibi büyülerini sıra ile yapıp sizi 100'den 0'a indirebilecek şampiyonlara karşı iken kullanılabilir.

Yetenekler: +4.95 Yetenek Gücü

Oynadığınız şampiyon AP (yetenek gücü) tabanlı ise, en kolay tercih edebileceğiniz rünlerdir. Bunları almamak için, yukarıdaki saydığım özel durumlardan birinde olmanız gerekir.

Genel olarak tercih edilen Marklar

İşlevsel: Yok

Fiziksel Saldırı: +1.66 Zırh Delme, +0.95 Saldırı Gücü, +%0.17 Saldırı Hızı

Zırh Delme ve Saldırı Gücü için yukarıda Quintler hakkında söylediklerim aynen geçerli.

Saldırı Hızı: Sadece ve sadece ormanı hızlı temizleyip gank yapabilmek için kullanılır. O da eğer seçtiğiniz şampiyon bu işte yeteri kadar iyi değilse ve Saldırı Hızı onun için işe de yarayan bir şeyse. Örneğin Sejuani için bunu tercih ederseniz, yanlış yoldasınız demektir. Ancak gerek görülürse, Mundo gibi şampiyonlarda kullanılabilir. Tekrar ediyorum, sadece Ormancı iseniz.

Mana: Yok

Can: Yok

Savunma: +0.91 Zırh

Zırh: Açıkçası, bu işi gören rünleri içinde "secondary" (ikinci seviye) olmalarına karşılık yine de işe yarayabilirler. Tank olarak yetersiz olduğunuzu düşünüyorsanız, veya support oynarken daha sağlam olmanız gerekiyorsa VE +1 Altın / 10sn. Quintleri kullandığınız için ekstra zırhı bu slotlara koymak zorundaysanız, düşünülebilir. Ancak dediğim gibi, bu tercihle aslında daha iyi bir şekilde kullanabileceğiniz bir slotta vazgeçmiş oluyorsunuz.

Yetenekler: +0.95 Büyü Nüfuzu

Büyü Nüfuzu: AP (Yetenek gücü) tabanlı bir şampiyon oynuyorsanız, ve bu rünleri kullanmıyorsanız, yanlış yapıyorsunuz. Zırh delme gibi bunlar da oransal bir hasar artışı sağladıkları için oyunun başından sonuna kadar işinize yarayacaklardır. Kesinlike bunları tercih etmelisiniz.

Şimdilik bu kadar. İlk fırsat bulduğumda Seal ve Glyphler hakkında da bilgi vermeye çalışacağım.

Her zaman olduğu gibi, sormak veya eklemek istedikleriniz paylaşmaktan çekinmeyin.
vQ8yr4.png



Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



10tl.net Destek Forumu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping