Şampiyonların Perde Arkası: Biz İntikam Mızrağıyız

0 Replies, 469 Views

Adım Adım
Kalista’yı geliştirmeye, Jinx’in çıkışının tozu-dumanı dağıldıktan sonra başladık. Şampiyon geliştirme ekibinin karşısında yeni bir hedef vardı: Kadın nişancılar yıllardır benzer biçimlere sahipti ve devamlı olarak yay veya tüfek (hatta bazen ikisinin bir karışımını) kullanıyorlardı. Artık kadın nişancı karakterlere farklı bir açıdan yaklaşmanın vaktinin geldiğinde herkes hemfikirdi.
Çoğu şampiyon, hayatına şekli belirsiz bir fikirler topağı olarak başlar. Birine aniden ilham gelir ve ilham gelen herkesin yaptığını yaparak, fikrini kâğıda döküp herkesle deli gibi paylaşmaya başlar. Fikir iyi tepkiler alırsa çizerler çizmeye, yazarlar yazmaya, tasarımcılar ise sağı solu kurcalamaya başlar. Bu olduğunda, yeni şampiyon artık kendi içinde anlamlı bir embriyo halini almış demektir.
Konsept çizeri Larry “TheBravoRay”, Jinx sonrası yaşanan çıkmazı çözen kişi oldu. Zeus’tan ve attığı şimşeklerden ilham alan Larry’nin aklında; uzun boylu, atletik, sürekli mızrak atan bir kadın vardı. Ama nişancıların oyun boyu devamlı bir şeyler atması gerektiğini göz önüne aldığında, o mızrakların neden hiç bitmediğini açıklayacak bir fikir de üretmeliydi.

Larry konuya yaklaşımını, “Gözden düşmüş savaşçı arketipi üstünde çalışmak istedim”, diye anlatıyor. Fikri geliştirmek için ölüp dirilmiş bazı savaşçı kadınlar çizmekle başlamış. “Oyuncuların ‘Neden bu hale gelmiş? Neden hayalete benziyor? O mızraklar sırtına nasıl saplanmış?’ diye düşünmesini istedim. Bu karakterin arkasındaki itici güç neydi?”, diye anlatıyor. “O noktaya geldiğimde karakter kafamda yavaş yavaş şekillendi. Şampiyon tasarımcısı Brad “CertainlyT” Wenban da konuşup fikir vermeye başlayarak, konseptin ilerlemesine yardımcı oldu.”
Şampiyonlar, geliştirilme aşamalarının ilk evrelerinde en çok öne çıkan özelliklerinden gelen birer takma isimle adlandırılır. Larry’nin konsept çizimleri gereken yerlerden görüş aldıktan kısa süre sonra, Hortlak Lejyoner’in geliştirilmesine aktif olarak başlandı.

Kalista’ya Biçim Vermek
Anthony “Jaredan” Riot’ın öykü ekibine katıldığında, Kalista henüz emekleme aşamasındaydı. Kalista Jaredan’ın ilk projesi olacaktı ve zaten başlamış olması onda tereddüt yaratmamıştı. “Bir biçimde ihanete uğramış olduğunu ve hikâyesinin aşağı yukarı yüzde 25’lik bir kısmını biliyorduk. Dolayısıyla ilk görevim birkaç hikâye yazarak aklımdaki bazı fikirleri şekillendirmek ve bu hikâyelerden hangilerinin şampiyon üzerinde çalışanları heyecanlandırdığını görmekti. İnsanların hangi hikâyeyi beğendiklerini tepkilerinden kolayca fark edebilirsiniz, bu da şampiyonu geliştirme heveslerini yeniler. Doğru yolda olduğunuzu böyle anlarsınız.”
Brad ise kendi alanında (tasarım) Kalista’ya uygun olacağı ümidiyle, işbirliği temelli oynanış öğelerinin prototiplerini yapıyordu. Temelinde işbirliği yatan oynanış tarzında işin eğlencesi yan yana durarak benzer şeyler yapmakta değil, görevleri beraber başarmakta saklıdır. Bu ana kural, Kalista ile diğer şampiyonlar arasındaki ilişkinin eşit olması ve ortak bir amaca bağlanması gerektiği anlamına geliyordu. Askerler, ortak bir hedefi olan bir birim halinde savaşmak üzere eğitilir. Bu da, ikili koridorlardaki şampiyonların ilişkilerine benzer.
Anthony ilk tasarımları gördüğünde havaya uçmuş. “Kalista, bir şampiyonun hikâyesinin ve geçmişinin oynanışından ilham almasına başarılı bir örnek oldu. Bu iş oynanış ekibi, öykü ekibi ve çeşitli çizerler arasında gide gele olur. Hepimiz birbirimizden besleniyoruz. Bence bu, iş yürütmenin en sağlıklı, doğal yollarından biri.”
Brad’in oyuncular arasında işbirliği sağlamak işin başladığı araştırmalar, bir başka şampiyonun Kalista ile ruh bağı kurmasını sağlayan anda dönüştü. Kalista’nın teması ve hikâyesi sağlamlaştığında, Brad ikili koridor oyuncularının minyon biçmek, skor almak ve birbirini kurtarmak için birlikte nasıl en iyi şekilde çalışabileceğini oturtmuş oldu.

Problem Çocuk
Kalista’nın doğumunun üstünde dolaşan tek bir bulut kalmıştı. Bir tür hortlak olduğu konusunda herkes hemfikirdi ama bir zamanların gururlu savaşçısı kimliğiyle şimdiki İntikam Mızrağı kimliği arasında bağlantı kurmak zor olmaya başlamıştı.
Larry, “Ofiste pek çok kişi, karakteri ilk gördüğünde ‘Zombiye çok benziyor’, dedi. Anahtar kelimesi zombi oldu. Ölüp dirilmiş bir yaratık olması sorun değildi, ama zombilerin zekâsı yoktur. Bizim istediğimiz bu değildi.” Kalista projesindeki sanatçılar, illüstratörlerle beraber çalışarak yüzünü onun gibi kararlı, acımasız bir avcıya yaraşır hale getirdiler.

Anthony, Kalista’nın kimliğine ilişkin buldukları bir diğer iyi fikri aktarıyor: “Seslendirme esnasında, aslında kendisi birden fazla varlık olduğu için çok fazla ‘ben’ dememesi gerektiğini fark ettik. Böylece ‘Biz İntikam Mızrağı’yız’, diye konuşmaya başladı.” Bu değişiklik, ekibin Kalista’nın kimliğini geliştirmesine ve bağlandığı ruhlarla arasındaki ilişkiyi daha iyi açıklamasına olanak tanıdı. Geçmiş hayatını anımsadığı nadir anlarda “Ben” diyerek, acı dolu geçmişine göz atmamıza da olanak tanıyor.

Ecelin Çağrısı
Brad, Kalista’nın yaratımı esnasında karşılaştıkları zorlukları karşılıklı güven sayesinde aştıklarını söylüyor. “Sürekli sorun çıkıyordu. Bu sorunları konuşarak çözdük, ama toplantılar pek öyle neşeli geçmedi. Bol bol fikir ürettik, çözümler üstünde tartıştık. Bu takımla neden gurur duyduğumu bir listeye dökmem gerekse, sırf bu şampiyon için bile ayrı bir liste çıkabilir.”
Larry sözü ondan alıyor. “Projedeki herkes tam birer profesyoneldi ve sert eleştiri aldığımızda bile bunun haklı olduğuna güvenebiliyorduk. Örneğin oynanışla ilgili dobra eleştiriler yapıldığında, Brad’in bunları doğru bir şekilde çözeceğinden emin olabiliyorduk. Aynı şey öykü, görseller ve animasyon için de geçerli.” Brad son olarak, “İnsan böyle bir işe girerken mutlaka heyecan duymalı,” diyor. “Genel olarak şampiyon yapmaya değil, özellikle bu şampiyonu yapmaya çok hevesli olmalı.”
vQ8yr4.png



Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi



10tl.net Destek Forumu -

Online Shopping App
Online Shopping - E-Commerce Platform
Online Shopping - E-Commerce Platform
Feinunze Schmuck Jewelery Online Shopping